1. Köpvillkor
Innan du betalar din order måste du godkänna våra köpvillkor. Hos Pang Prylar är det säkert att handla. Vi vill endast se glada ansikten, se till att du blir nöjd därför erbjuder vi 14 dagars öppet köp. Är du inte nöjd skickar du paketet i retur i sitt originalskick och får full återbetalning. Vi har alltid lägsta priser och erbjuder lägsta prisgaranti. Fri frakt får du som alternativ vid alla dina beställningar. Produkternas leveranstid kan variera, normalt 4 – 8 vardagar. Alla produkter skickas från vårt lager inom EU, tullfritt för dig som kund. Du betalar endast de som vi avtalat när du godkänner våra köpvillkor. Alla priser är inkl. moms och frakt. Nedan hittar du fullständiga köpvillkor:

1.1 Handla säkert, betalning och leverans
Du handlar säkert och smidigt via vårt system och din order behandlas först när din betalning kommit in. På så sätt förebygger vi en av de mest vanliga bedrägerier på nätet som förekommer genom att personer beställer varor och utger sig för att vara någon annan (genom sk. identitetsstöld). Du ska inte behöva lämna dina kort eller personuppgifter!

Via vårt system handlar du 100% säkert och smidigt! Vi behandlar endast order som överstiger 500kr (min. order är 500kr).

1.2 Leverans & leveranstid
Leveranstiden räknas från att din betalning registrerats och att vi skickat bekräftelse på din betalning, din order status skiftar då från SKAPAD – EJ BETALD till BETALD – BEHANDLAS. Leveranstiden varierar för olika produkter. Den normala leveranstiden är ca. 4 – 8 vardagar. Alla produkter skickas från vårt lager inom EU, tullfritt för dig som kund. Du betalar endast de som vi avtalat när du godkänner våra köpvillkor. Alla priser är inkl. moms och frakt. Vid förseningar utan skäl och betydligt längre leveranstider har du rätt att häva köpet.

OBS. Paket som skickas och ej hämtas ut eller tas emot från transportören genererar avgifter för oss. Vi debiterar därför 480 sek för paket som ej hämtas ut. Kostnader för transport, emballage och administration.

1.3 Betalning
Vi erbjuder säker betalning via världsledande: Paypal och bankgiro betalning via din bank. Vi kommer inom kort att ha fler betalningsalternativ tillgängliga.

1.4 Ångerrätt
Pang Prylar erbjuder 14 dagars öppet köp / bytesrätt vid fabrikationsfel, observera dock att varan måste vara i sitt originalskick, nyskick och returfrakten till lagret bekostar köparen. Testkör därför din produkt redan leveransdagen.

Får man öppna förpackningen? För att kunna utnyttja ångerrätten krävs att varan hålls i väsentligt oförändrat skick vilket innebär att du i de flesta fall får öppna förpackningen och försiktigt undersöka och pröva varan. Du har rätt att göra sådana ingrepp som är nödvändiga för att undersöka varan, utan att det leder till värdeminskning.

Prata med oss först och gör en felbeskrivning så återkommer vi inom 24h. >>Kundtjänst.

1.5 Kvitto/Faktura
Vi använder oss av elektroniska kvitto och fakturor vid alla beställningar. Dessa skickas direkt till din E – Postadress. Detta är både smidigt och miljövänligt anser vi. Ber du oss om kvitto i pappersformat så skickar vi självklart det.

1.6 Prisgaranti
Prisgaranti gäller i 30 dagar från beställningsdatumet som står på din faktura/kvitto. Prisjämförelse gäller registrerade företag i Sverige.

1.7 Reklamation
– Synligt fel: Ska anmälas direkt till fraktbolaget, budet eller utlämningsstället vid mottagandet av varan.

– Dolt fel: Ska anmälas till Pang Prylar Kundtjänst inom 3 dagar från mottagandet av varan.

Vid mindre fel och problem erbjuder vi kompensation eller skickar ersättningsvara. Slutligen erbjuder vi pengar tillbaka efter att vi undersökt problemet. Det är kundens ansvar att testa varan direkt vid mottagandet för att se att varan fungerar felfritt. Vi står endast för frakt till kund. Vid tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

1.8 Garanti/Underhåll
Vi erbjuder garanti/underhåll i 6 månader på alla våra produkter. Om du upptäcker fel som inte beror på skador som omfattas av trygghetsförsäkring (sk. olycksskador eller fel som kan ha orsakats av egen hand). Du behöver då fylla i en felanmälan, ev. bifoga bild och skicka endast den komponent/del som ej fungerar till vår service. Du behöver då endast betala frakt när du skickar, vi står för returfrakt.

1.9 Säkerhet
Pang Prylar garanterar att aldrig lämna ut dina personuppgifter, betalningsuppgifter eller e-postadress till tredje part, såvida inte särskilda skäl föreligger, t.ex. att polis, åklagare eller liknande begär uppgifter. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice.

2.0 Avbeställning
Det går bra att avbeställa din order så länge vi inte skickat paketet. Efter det måste du returnera paketet i sitt original skick och stå för returfrakten innan vi kan skicka återbetalningen.